לאן הולכים? הפעילות העצימה והשלב הבא שבפתח

    מהדורת הבוקר No Comments on לאן הולכים? הפעילות העצימה והשלב הבא שבפתח

    הפרשן הצבאי של 'קול חי', קובי פינקלר לבצלאל קאהן ודוד חכם במהדורת הבוקר: "הצבא יעבוד בעצימות גבוהה מאוד בימים הקרובים. אחרי זה נכנס לשלב שימשך שנתיים, שלוש וארבע. במקביל תימשך השגרה בעורף"

    צילום: דובר צה"ל
    20:31
    04.05.24
    אתר קול חי No Comments on לוחם ימ"מ נפצע קשה בטול כרם; דיווחים סותרים בקשר לעסקה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ברקע המגעים לעסקת חטופים: הפרשן הצבאי של קול חי, קובי פינקלר אומר הבוקר (רביעי) לבצלאל קאהן ודוד חכם במהדורת הבוקר, כי "אין מישהו שאני מדבר איתו במערכת המדינית והביטחונית שלא מבין את הצורך בלחץ צבאי וברגע שהצבא מקבל מידע על עסקה מתרקמת, הם מבינים שצריכים לעשות את שלהם. הם גם מקבלים מלמעלה הנחיות כאלה: תספיקו כמה שיותר עכשיו. ולכן גם הפעולה העצימה בחאן יונס. אתמול מאה מחבלים חוסלו ב-8 שעות ו-15 מחבלי נח'בה שנעצרו. הם מעבירים מידעים משמעותיים שמוצלבים ומועברים מיד לכוחות בשטח".

    פינקלר עדכן: "הצבא יעבוד בעצימות גבוהה מאוד בימים הקרובים. אחרי זה נכנס לשלב שימשך שנתיים, שלוש וארבע. במקביל תימשך השגרה בעורף".

    השר חילי טרופר אמר במשדר, כי "השבת החטופים יותר דחופה כרגע, כי מיטוט החמאס ממילא יקח זמן. אבל יש מחיר אחד שלא נוכל לשלם – סיום המלחמה. לא נוכל לסיים את המלחמה כשחמאס על הגדר, זה יקרין חולשה".

    המגעים לעסקת שחרור החטופים: סוכנות הידיעות רוטירס מדווחת כי ישראל וחמאס הסכימו על על כמה כמה עקרונות לשחרור חטופים תמורת שחרור אסירים פלסטינים והפסקת אש זמנית שתיארך כחודש ימים. עם זאת עדיין ישנם פערים בין הצדדים בשל הרצון של חמאס להגיע להסכמה על הפסקת הלחימה באופן מוחלט.

    עי פי הדיווח חמאס דחה הצעה של ישראל לסיים את המלחמה בתמורה לגירוש שישה בכירים של חמאס מרצועת עזה, ביניהם יחיא סינוואר ומוחמד דף.

    שר הביטחון יואב גלנט הזהיר אמש מפני הפסקת הלחימה בדרום. בפגישת קבינט המלחמה עם ראשי הרשויות בצפון אמר גלנט כי "עצירת המלחמה תקים עלינו את חיזבאללה. אסור שהמלחמה בעזה תסתיים במצב הנוכחי בלי פירוק מוחלט של חמאס".

    שר הביטחון התנגד לתאריך שיוגדר על ידי ישראל להחזרת תושבי הצפון: "זה ישחק לידיים של חיזבאללה. העובדה שאין תאריך יעד פומבי היא דבר טוב. חוסר הבהירות מקשה עוד יותר על חיזבאללה".



    0 תגובות